לוגו מחול חדש  לוגו משרד התרבות והספורט

 

רכזת מגמת מחול לבגרות: רקפת בנימיני | טלפון: 04-9904133

 

"חייב אדם לרקוד ריקוד אחד כל יום, או במחשבה או במעשה" הרבי נחמן מברסלב


בית הספר למחול במשגב הינו גוף מקצועי הקיים משנת 1995. בביה"ס קיימת מסגרת שיעורים מגן חובה ועד כיתה י"ב הכולל מגמת מחול 5 יחידות בגרות.

ביה"ס למחול שם לעצמו כמטרה להעניק חינוך ולימוד מחול על סגנונותיו וגווניו השונים ברמה גבוהה, מקצועית ואיכותית.

ביה"ס יוצר לתלמידים מסגרת בה נרכשים, בנוסף לתחומים המקצועיים, ערכים כמו התחשבות בזולת, הקשבה, התמדה, נחישות, עזרה הדדית וחברות.

במסגרת הפעילות, אנו מעודדים מצוינות באמצעות שיעורי תגבור ובחשיפה לקבוצות מצוינות של להקת המחול הקיבוצית ולהקת בת שבע. כמו כן, התלמידים נחשפים לאומנות המחול בארץ ובעולם דרך סדנאות אומן.

אנו רואים חשיבות גבוהה בקיום התנסויות בהופעה על במה במסגרות שונות ומגוונות במהלך שנת הפעילות עבור תלמידנו. בנוסף, במסגרת הפעילות ישנה נגיעה לתחומים נוספים הקשורים למחול כמו מוסיקה, תולדות המחול, אנטומיה, תזונה ועוד.

 

מסגרות פעילות בביה"ס למחול:

הכנה למחול לכיתות א' ולילדי הגן: היכרות ומודעות ראשונית לגוף ויכולות הביטוי שלו בתנועה, קצב, מוסיקה ומשחקי מחול.

מחול מודרני לכיתות ב' ומעלה: שכלול יכולות הגוף על יסודות טכניקת המחול המודרני הכוללת תרגילים על הקרקע, בעמידה ובמרחב, טכניקת ריקוד שמפתחת ברקדן יצירתיות, כוח וגמישות, מודעות גופנית, מודעות לחלל ונותנת מקום - מרחב להבעה אישית.

מחול יצירתי לכיתות ב' ומעלה: ביטוי בתנועה ואלתור בהשראת נושאים שונים, עבודה פרטנית, בזוגות ובקבוצות ולימוד ראשוני של חיבור בתנועה.

בלט קלאסי לכיתות ג' ומעלה: טכניקה של הבלט הקלאסי ופוזיציות היסוד - שהינה הבסיס לכל טכניקות המחול. באמצעותה מגיע הרקדן לשיטה נכונה, דיוק בעבודה ומשמעת עצמית גבוהה.

מחול משולב לכיתות ח'-י"ב: ריקוד ותנועה לבני נוער עם יכולות פיזיות שונות ומגוונות. המפגשים בין המשתתפים מאפשרים עבודה שוויונית, בתהליך יצירה והעצמה של כל אחד.

קומפוזיציה לכיתות ט'-י"ב במסלול מגמת מחול: בנייה ויצירת ריקוד, "כוריאוגרפיה". רכישת כלים לבניית ריקוד מהרעיון ועד להופעה על הבמה, תוך התנסות אישית וקבוצתית.

רפרטואר לכיתות י'-י"ב במסלול מגמת מחול: לימוד רפרטואר של יוצרים מהארץ והעולם, להעשרת השפה התנועתית והטכניקה.